Ad

Khamis, 8 Disember 2011

Cuti-Cuti Malaysia : Melaka End Part

Salam Semua..


Hari terakhir di Melaka.. kami ronda-ronda di sekitar Bandar Hilir.. dekat situ ada pelbagai tempat-tempat menarik untuk dilawati.. kali ni Wie bawa anak-anak melawat Muzium Samudera.. kapal besar yang tersadai atas daratan tu.. sebelum ni Wie dah pernah pergi sini tapi memandangkan anak yang bungsu belum pernah lagi ke sini jadi Wie pun bawalah dia untuk melawat muzium ni.. 


ni dekat pelantar untuk naik ke kapal..

waaaa.. macam kapal jack sparrow la..

peace yo..

macam-macam model kapal ada di sini..

ni kapal tak pakai enjin.. dia guna dayung jer..

tu.. matawang zaman dahulukala..

ni replika patung org portugis kalau tak silap lah..

apa jer yg ditunjuk tuuu..

macam kuat jer nak pusingkan kekili tu..





ni dekat depan bulatan depan stadthuys..

dekat sini ada banyak gerai menjual souvenier.. 

kalau nak tengok beca berhias.. dekat sinilah tempatnya..

Fuhhh.. akhirnya tamat sudah percutian 3 hari 2 mlm ke Melaka bandaraya bersejarah ni.. sebenarnya banyak lagi tempat yang tak sempat dilawati.. rasanya kalau duduk seminggu baru dapat habis melawat semua tempat.. takpe lah.. ada kesempatan.. lain kali boleh pergi lagi.. Insyaallah..






2 ulasan:

Iera Afzu berkata...

Jalan-jalan ke sini. Ada award untuk anda. http://dafinz.blogspot.com/2011/12/200th-follower.html

Syira Rara berkata...

hai..sy baru je follow ur blog..n if u dont mind pliss singgah2 la my blog n follow (^_^)..blh share cerita