Ad

Sabtu, 10 September 2011

Cara Menangani Caj Cukai Prepaid 1


korang kenal tak binatang ni??.. sure kenal kan.. ni lah nama nya pigeon a.k.a burung merpati..


menurut laporan dari sumber2 yang tidak boleh dipercayai.. dek kerana cukai untuk top-up prepaid yang akan bermula tak lama lagi.. permintaan untuk burung2 merpati semakin bertambah..


burung2 ini akan dilatih untuk menjadi utusan menyampaikan mesej sms yang ditulis atas kertas dalam usaha untuk menjimatkan kos.. dimana dengan sekali beli saja kita boleh menghantar seberapa banyak mesej selagi hayat burung tu.. haaa.. untung tu!!!!


P/S : ni idea mengarut aku waktu tension..



8 ulasan:

Paris Hilton (M) berkata...

xmo...nakrequest bangau..keke

Farhana Jafri berkata...

hahahaha cnfirm brlmbak burung mrpati start 15 Sept ni..

Cikli berkata...

ramai tak tahu, sebenarnya merpati ni untuk hantar mesej satu hala sahaja.

orang yang keluar rumah bawak merpati. bila ada berita untuk disampaikan, dia akan selitkan mesej di kaki merpati dan lepaskan. merpati akan balik/kenal rumah/sarang sendiri sahaja. one way sahaja. yang dalam movie tu, bidaah sahaja.

itulah yang saya faham. kalau salah, tolong betulkan.

miratun madihah berkata...

teringat cerita harry porter guna burung hantu :P

follow sini :)

.*.WiE.*. berkata...

@Paris Hilton (M) hihi.. kalau guna bangau.. bukan htr surat jer.. htr parcel sekali pun boleh..

.*.WiE.*. berkata...

@Cikli bagus info ni Cikli..

Sunah Sakura berkata...

menarik gak info dari Cikli tu..rupanya macam tu ye...

Nizam Ijam berkata...

sms jer..hehe