Ad

Sabtu, 6 Ogos 2011

Nak Makan Kek Kena Berhati-hati??

Dalam kita kecoh-kecoh pasal kek lapis sarawak yang guna mentega haram.. kita sebenarnya dah terlepas pandang dengan kedai-kedai kek dan hotel-hotel terkemuka.. dok asyik salahkan pengusaha kek lapis jer.. apa kes pulak dengan pengusaha kedai-kedai kek dan hotel-hotel terkemuka ni??..


Cheese Cake.. salah satu kegemaran ku..




Seperti kata Presiden Persatuan Pengusaha Kek Lapis Sarawak dalam Berita Harian hari ni..


Sepatutnya lah pihak JAKIM dan majlis agama setiap negeri kenalah melakukan pemantauan terhadap kedai-kedai kek dan hotel-hotel terkemuka yang telah dapat pensijilan halal supaya mereka benar-benar mematuhi syarat-syaratnya.. Kadang-kadang diaorang ni pun pandai jugak.. time inspection guna semua yang halal.. bila dah dapat sijil mula lah konar sana konar sini.. biasalah orang berniaga ni macam-macam helahnya..


Kita sebagai pengguna takkan lah nak pergi masuk dapur dia check dia guna apa.. tak pasal-pasal kena halau pulak.. jadi harapan kepada yang pihak yang berkenaan agar dapat memastikan biskut, roti dan kek yang ada di Malaysia ni benar-benar halal. Jangan hanya halal pada cop & logo saja..


Fikir-fikir kan..



6 ulasan:

JIJI YU berkata...

sekang ni sume kena hati2..makan megi je la

Munna berkata...

ada btulnya tu...mcm2 helah org mniaga ni...tmbh2 tokey ci**

.*.WiE.*. berkata...

@Munna Betul2..

.*.WiE.*. berkata...

@JIJI YU alamat melidi jer lah kalau hari2 mkn megi..

msredcheesecake berkata...

jakim kena rajin cek peniaga ni...

Sekamar Rindu berkata...

salam..

betul2 semua kena berhati2..